Poradnia Chirurgii

Bariatrycznej WIM

ul. Szaserów 128

261 816 409/408

Dlaczego otyłość skraca życie?

Negatywne konsekwencje zdrowotne otyłości wynikają z dwóch rzeczy – po pierwsze zwiększona ilość tłuszczu w komórkach tłuszczowych wywołuje efekt masy a po drugie komórki tłuszczowe wydzielają różne cząsteczki chemiczne, których nadmiar doprowadza do przewlekłego stanu zapalnego oraz poważnych zmian w metabolizmie człowieka. W efekcie obserwujemy, że u chorych z otyłością częściej występują:

• cukrzyca typu 2

• choroby sercowo-naczyniowe

• choroby układu oddechowego

• choroby układu nerwowego

• choroby układu mięśniowo-szkieletowego

• choroby o podłożu endokrynologicznym

• nowotwory

Są to tak zwane choroby towarzyszące otyłości. Ich mnogość tłumaczy to dlaczego otyłość skraca życie. Jak widać zaburzenie funkcjonowania organizmu człowieka na tylu płaszczyznach ma wysoką cenę. W dalszej części rozdziału chciałbym Państwu przybliżyć nieco bliżej charakterystykę chorób, które towarzyszą otyłości.

14 marca 2021

17 kwietnia 2021
Metody chirurgicznego leczenia otyłości poza doskonałymi efektami w zakresie utraty nadmiernej masy ciała oraz leczenia
16 marca 2021
Wykorzystanie technologii laserowych w medycynie jest jednym najważniejszym osiągnięć techniki. Urządzenia laserowe są wykorzystywane w
15 marca 2021
Otyłość jest poważną chorobą, która z powodu swojego przewlekłego charakteru przebiega w bardzo podstępny sposób.
15 marca 2021
Osocze bogatopłytkowe (plasma rich platelet, PRP) jest preparatem krwiopochodnym, który uzyskuje się z krwi po