Klinika Medycyny Wellness Szpital Medicover

The-Clinic
Krochmalna 59A

​​​​602 660 944

Pęcherzyk żółciowy jest magazynem żółci, której główną rolą jest ułatwianie wchłaniania tłuszczy. Przy podaży tłuszczu w pożywieniu dochodzi do obkurczenia pęcherzyka co powoduje wyrzut żółci do przewodu pokarmowego.  U niektórych osób obserwuje się tendencję do formowania złogów w zakresie pęcherzyka żółciowego. W sytuacji gdy takie złogi są obecne obkurczenie pęcherzyka może spowodować zaklinowanie się złogu w szyi pęcherzyka co daje tzw. kolkę żółciową, która objawia się bólem w prawym nadbrzuszu lub śródbrzuszu z promieniowaniem do prawej łopatki. Dolegliwościom tym może towarzyszyć gorączka, nudności oraz wymioty. Taki stan może doprowadzić do zapalenia pęcherzyka żółciowego i stanowi istotne zagrożenie dla zdrowia.

Cholecystektomia laparoskopowa jest obecnie standardem chirurgicznego leczenia kamicy pęcherzyka żółciowego. Zabieg polega na insuflacji dwutlenkiem węgla jamy otrzewnowej. Po wykonaniu tzw. odmy otrzewnowej do jamy brzusznej przez kilka małych nacięć (od 5 mm do 10 mm) wprowadzane są trokary. Trokary są to porty przez, które następnie można założyć narzędzia. Taki dostęp umożliwia wycięcie pęcherzyka żółciowego w całości.

Jest to operacja minimalnie inwazyjna. Dzięki czemu pacjent już po kilku dniach może wrócić do codziennego funkcjonowania.

Zapraszam do konsultacji chirurgicznych wszystkich chorych zainteresowanych leczeniem kamicy lub polipów pęcherzyka żółciowego.

Operacje Pęcherzyka Żółciowego